General Discussion

Top 1000 comics?
Byth1 at 8:22PM, Jan. 9, 2010
(online)
posts: 175
joined: 9-13-2009
I'm new to DD and don't know much, but how do you get into the top 1000?
Updated every friday!
Updated every monday!
last edited on July 14, 2011 11:35AM
Chernobog at 9:09PM, Jan. 9, 2010
(offline)
posts: 926
joined: 11-3-2007
It's not too hard. Update regularly, make even a halfway good piece, and give it some time if its not a big hit to start. The page hits will soon get you there.
 
 
“You tell yourself to just
enjoy the process,” he added. “That whether you succeed or fail, win or
lose, it will be fine. You pretend to be Zen. You adopt detachment, and
ironic humor, while secretly praying for a miracle.”
last edited on July 14, 2011 11:41AM
lothar at 9:27PM, Jan. 9, 2010
(online)
posts: 1,299
joined: 1-3-2006
shouldnt be hard
my comic COMING SOON is in the top 1000
# 974 to be exact
and i rarely if ever update it

the text is too small on your comic btw
last edited on July 14, 2011 1:45PM
Byth1 at 9:35PM, Jan. 9, 2010
(online)
posts: 175
joined: 9-13-2009
lothar
the text is too small on your comic btw

Yeah, I know. At first my comic pages were to big so I changed the size (needless to say the quality of the comic took a hit). Oh yeah, I checked my status and it says I'm 2,193.
Updated every friday!
Updated every monday!
last edited on July 14, 2011 11:35AM
therealtj at 7:42AM, Jan. 10, 2010
(online)
posts: 3,282
joined: 3-15-2007
I've found that frequent updates really help in getting your rank up (down). I think seeing the same thumbnail several days in a row makes people more likely to read the comic for some reason.

“The only moral it is possible to draw from this story is that one should never throw the letter Q into a privet bush, but unfortunately there are times when it is unavoidable.”
-Douglas Adams, The Restaurant At the End of the Universe
last edited on July 14, 2011 4:28PM
I Am The 1337 Master at 7:49AM, Jan. 10, 2010
(offline)
posts: 3,785
joined: 1-16-2009
lothar
shouldnt be hard
my comic COMING SOON is in the top 1000
# 974 to be exact
and i rarely if ever update it

the text is too small on your comic btw
ha. i for once can beat your rating. 860ish for I am and 900ish for pr. :P

but that one is so much better than mine imp.
last edited on July 14, 2011 12:53PM
TheFlyingGreenMonkey at 12:53PM, Jan. 10, 2010
(online)
posts: 3,830
joined: 12-19-2008
Byth1
lothar
the text is too small on your comic btw

Yeah, I know. At first my comic pages were to big so I changed the size (needless to say the quality of the comic took a hit). Oh yeah, I checked my status and it says I'm 2,193.
Almost everyones first page(s) are too big XD

Yeah updating and just posting on the forum help.

last edited on July 14, 2011 4:18PM
Product Placement at 1:01PM, Jan. 10, 2010
(online)
posts: 7,078
joined: 10-18-2007
Even I manage to find my stupid comic in the top 1000, and that's saying allot.

A shame that the top comics achievements are still broken. :(
Those were my two cents.
If you have any other questions, please deposit a quarter.
This space for rent.
last edited on July 14, 2011 2:52PM
TheFlyingGreenMonkey at 1:15PM, Jan. 10, 2010
(online)
posts: 3,830
joined: 12-19-2008
Product Placement
Even I manage to find my stupid comic in the top 1000, and that's saying allot.

A shame that the top comics achievements are still broken. :(
I agree it is sad. I worked very hard((not artisiticly)) to get my sad excuse for a comic “No Talent” to get the top 100 trophie only to be told I couldn't get it T.T

last edited on July 14, 2011 4:18PM
gullas at 1:33PM, Jan. 10, 2010
(online)
posts: 2,308
joined: 11-14-2007
TheFlyingGreenMonkey
Product Placement
Even I manage to find my stupid comic in the top 1000, and that's saying allot.

A shame that the top comics achievements are still broken. :(
I agree it is sad. I worked very hard((not artisiticly)) to get my sad excuse for a comic “No Talent” to get the top 100 trophie only to be told I couldn't get it T.T

I know the feeling -.-
last edited on July 14, 2011 12:40PM
LOOKIS at 4:24PM, Jan. 10, 2010
(offline)
posts: 82
joined: 1-4-2010
On another thread it was revealed that the rank is determined by how many different people viewed your comic in the last three days. So it would seem that if you update every day, then that should give you your best ranking. And if you stop updating, then your comic should fall in rank.
………………. LEAVE THIS SPACE BLANK …………………
last edited on July 14, 2011 1:39PM
D0m at 11:54AM, Jan. 22, 2010
(online)
posts: 661
joined: 5-26-2007
It's simple. Make a good comic.

Nadya- a tale about what happens to SOME of us when we die.

Currently: Nadya is awake and asking more relevant questions.
last edited on July 14, 2011 12:03PM
RuseBolton at 12:33PM, Jan. 22, 2010
(online)
posts: 67
joined: 8-28-2008
Byth1
I'm new to DD and don't know much, but how do you get into the top 1000?

As mentioned above i don't think it's to hard, but i do think it has a bit of ‘luck’ to it, for example about a week ago i had added my 10th page to my strip & found myself at (about) 1003 Overall, but then checked back to upload again about 2 days later & found that i was bumped back quite drastically to #1,457 Overall, i have no idea why/how but hey it's no big worry… 8D

last edited on July 14, 2011 3:12PM
JustNoPoint at 12:45PM, Jan. 22, 2010
(online)
posts: 1,325
joined: 3-16-2007
D0m
It's simple. Make a good comic.
I just can't do that!!! :cry2:
last edited on July 14, 2011 1:12PM
shirkersama at 6:01PM, Jan. 22, 2010
(online)
posts: 481
joined: 12-4-2009
I finally made the top 1000. So to those of you who havn't: SUCK IT!
Meh
last edited on July 14, 2011 3:34PM
Peipei at 6:36PM, Jan. 22, 2010
(online)
posts: 450
joined: 7-18-2006
From my experience, the best way to get up there is to update frequently :3.
last edited on July 14, 2011 2:41PM
Byth1 at 6:37PM, Jan. 22, 2010
(online)
posts: 175
joined: 9-13-2009
shirkersama
I finally made the top 1000. So to those of you who havn't: SUCK IT!

I'm like in the 1,500's now so I'm pretty close.

D0m
It's simple. Make a good comic.

Yep, I think I got that covered (maybe).
Updated every friday!
Updated every monday!
last edited on July 14, 2011 11:35AM
KademonsterX at 5:02PM, Jan. 26, 2010
(online)
posts: 77
joined: 7-17-2009
Hmm… Currently in comic book/ story in the late 100s, and in the middle of the 200s, this being a sprite comic and all, I'm proud, lol.
Cease this, honkus!
last edited on July 14, 2011 1:13PM
machinehead at 7:27PM, Jan. 26, 2010
(online)
posts: 318
joined: 10-30-2008
I've been in the top 200's for a good while now. If my stupid comic can almost be popular than anyone's can.
last edited on July 14, 2011 1:49PM
kyupol at 10:14PM, Jan. 26, 2010
(online)
posts: 3,712
joined: 1-12-2006
#83 in Comic Book/Story #112 Overall

But one time, I was number three overall. :)
NOW UPDATING!!!
last edited on July 14, 2011 1:26PM
r3v3rend at 9:55AM, Jan. 27, 2010
(offline)
posts: 20
joined: 6-10-2009
Whats the top 1000?
last edited on July 14, 2011 2:57PM
Byth1 at 9:56AM, Jan. 27, 2010
(online)
posts: 175
joined: 9-13-2009
It's a Trophy you get for your comic reaching the top 1000, you can check your place in the “stats” menu of your comic.
Updated every friday!
Updated every monday!
last edited on July 14, 2011 11:35AM
r3v3rend at 10:48AM, Jan. 27, 2010
(offline)
posts: 20
joined: 6-10-2009
Is that the DrunkDuck rank? hmm.. if thats the case, wheres my trophy? :p
last edited on July 14, 2011 2:57PM
I Am The 1337 Master at 11:35AM, Jan. 27, 2010
(offline)
posts: 3,785
joined: 1-16-2009
r3v3rend
Is that the DrunkDuck rank? hmm.. if thats the case, wheres my trophy? :p
It doesn't work. And it won't be fixed. Sucks but, you know. If you see other people with it I sti;; don't know why or how but usually they have been here for a while and are at an extremely high ranking or Admins. Usually the admins and Mods get all the trophies for free-dirty cheaters -_-… just kidding. :)

I need to update I'm back so far in my ratings. :(
last edited on July 14, 2011 12:53PM
skoolmunkee at 3:20PM, Jan. 27, 2010
(online)
posts: 7,058
joined: 1-2-2006
The trohpies don't always work right for us either. :]

Yeah, some of them never worked right in the first place. From what we can figure out, it seems random as to who will or won't get their rightful “top” trophies. I think it's just the case that more prominent people are noticed more often when it comes to things like that.
  IT'S OLD BATMAN
last edited on July 14, 2011 3:43PM
ozoneocean at 3:25PM, Jan. 27, 2010
(online)
posts: 24,995
joined: 1-2-2004
skoolmunkee
The trohpies don't always work right for us either. :]
Yep. I never got my top 10 and top 5 trophies. >:\
 
last edited on July 14, 2011 2:35PM
seventy2 at 4:02PM, Jan. 27, 2010
(online)
posts: 3,953
joined: 11-15-2007
speaking of trophies, i got forum maniac, and didn't even notice.


sigh.
facara
Running Anew an exercise blog.
I'm gonna love you till the money comes, half of it's gonna be mine someday.
last edited on July 14, 2011 3:30PM
ozoneocean at 7:56PM, Jan. 27, 2010
(online)
posts: 24,995
joined: 1-2-2004
seventy2
speaking of trophies, i got forum maniac
That's supposed to be “Sex Maniac”.
 
last edited on July 14, 2011 2:35PM
seventy2 at 7:59PM, Jan. 27, 2010
(online)
posts: 3,953
joined: 11-15-2007
ozoneocean
seventy2
speaking of trophies, i got forum maniac
That's supposed to be “Sex Maniac”.

trust me, i'd remember that.
facara
Running Anew an exercise blog.
I'm gonna love you till the money comes, half of it's gonna be mine someday.
last edited on July 14, 2011 3:30PM
meemjar at 5:26PM, Jan. 31, 2010
(offline)
posts: 147
joined: 12-10-2008
I don't want to sound cynical, but just how great is it to be in the top 1000?

That would depend on how many comics are ON DD.

I do understand that there are over 10,000 comics on this site.

If that's true than being in the top 1000 is proportionately being in the top 10%!

8D 8D
last edited on July 14, 2011 1:58PM

Forgot Password
©2011 WOWIO, Inc. All Rights Reserved